wtorek, 15 stycznia 2013

Ciągniki rolnicze - jakie są? troszkę prawdy o nich


CASE IH – bardzo dobry uciąg i zwrotność, komfort jazdy i pracy, bardzo dobra hyldraulika, wyciszenie kabiny,  bardzo dobre położenie i dostęp do drążków  zastrzeżeniem jest wysokie zużycie paliwa, szczególnie w ciągnikach o dużej mocy (160-220KM)występują też awarie klimatyzacji i problemy z wyświetlaczem AFS
CASE JX – bardzo dobry uciąg, moc oraz niskie zużycie paliwa (4 skibowy pług – 9l/mtg, agregat uprawowo-siewny szer.rob. 2,70m ok. 6l/mtg) niskie koszty przeglądów, bardzo dobry dostęp do drążków i łatwość sterowania, wyciszenie kabiny, bardzo dobra zwrotność wręcz wymarzony pod ładowacz czołowy, nieliczne awarie głównie rozczelnienia chłodnicy i zerwania linki sprzęgła.
DEUTZ-FAHR – (Agrofarm 410 85KM i Agrofarm 420 99KM) – brak deklarowanej mocy silnika, niski zapas momentu obrotowego, bardzo dobry uciąg, dostęp do filtrów i niskie koszty przeglądów, niskie zużycie paliwa ( praca z ładowaczem ok. 5l/mtg,  z prasą 7-8l/mtg, orka 10l/mtg)bardzo dobra obsługa hydrauliki, świetny udźwig, łatwość tankowania (nisko umieszczony zbiornik), kabina wyciszona jednak nieco ciasna. Awarie pompy hydraulicznej podnośnika, wentylatora w kabinie, a głównie potencjometru od sprzęgła elektrohydraulicznego.
VALTRA – starsze modele sa bezawaryjne i bardzo oszczędne ( z ładowaczem ok. 4l/mtg, orka 10-12l/mtg) bardzo dobra przekładnia dzięki zestopniowaniu, dostęp do drążków oraz umiejscowienie dźwigni do obsługi podnośnika hydraulicznego i wałka odbioru mocy, mocny podnośnik, bardzo dobra widoczność z kabiny i jej wyciszenie, manewrowość ciągnika średnia, awaryjność: pękanie przewodów, uszkodzenia lamp poprzez ich nieszczelność, zacinanie elektrozaworów, usterki klimatyzacji, wszystkie usterki są skutecznie usuwane przez fiński serwis.
KUBOTA – czołowe miejsce w niezawodności, niskie zużycie paliwa ( orka ok. 8l/mtg ciągnika w wersjo 95KM, pług 3-skibowy, wysoka siła uciągu, dobry dostęp do filtrów, wysokie koszty przeglądów (ponad 2000,00PLN) źle położona dźwignia reduktora, zmianę prędkości przeprowadza się z tyłu ciągnika (ME9000), komfort pracy i wyciszenie oraz niebywała zwrotność!
MASSEY-FERGUSON  (5400) – dynamiczny silnik Perkinsa, niskie zużycie paliwa, ( z ładowaczem 4,5l/mtg, silnik 90KM, z gruberem ok. 10l/mtg)rozbieżności w kosztach przeglądów i to od niskich do bardzo wysokich, znakomita przekładnia oraz dostęp do drążków, płynne przełączanie biegów i ich znakomite zestopniowanie, bardzo dobry układ hydrauliczny, usterki układu paliwowego oraz problem z czujnikiem sprzęgła
Oparte za ocenach użytkowników tych ciągników, za Przemysławem Staniszewskim, Poradnik Rolniczy nr 52-53 grudzień 2012r. pozostałych marek nie poddano ocenie z uwagi na małą ilość ankiet.

6 komentarzy:

ciągniki pisze...

Czyżby było tak mało użytkowników Ursusa?

podnosnikbadura pisze...

ursus to podstawa jak również podnośniki

high pressure hydraulic pumps pisze...

podnośniki są ważne, ale dla mnie równie istotne są pompy hydrauliczne dlatego unikam DEUTZ-FAHR

WWF Filtry pisze...

W kwestii filtrów hydraulicznych i innych można zajrzeć na stronę WWF Filtry - wwf.com.pl

Unknown pisze...

Według mnie firma Hydrocrane (http://hydrocrane.pl/pl/) ma wiele do zaoferowania. Warto skorzystać z ich usług.

jangra pisze...

W moim traktorze padła chłodnica i znalezienie nowej trochę czasu mi zabrało. Ale chłodnica do traktoru już zamontowana i mam nadzieję, że następne usterki dopiero w przyszłym roku