CASE IH – bardzo dobry uciąg i zwrotność, komfort jazdy i pracy,
bardzo dobra hyldraulika, wyciszenie kabiny, bardzo dobre położenie i dostęp do
drążków zastrzeżeniem jest wysokie
zużycie paliwa, szczególnie w ciągnikach o dużej mocy (160-220KM)występują też
awarie klimatyzacji i problemy z wyświetlaczem AFS
CASE JX – bardzo dobry uciąg, moc oraz niskie zużycie paliwa (4
skibowy pług – 9l/mtg, agregat uprawowo-siewny szer.rob. 2,70m ok. 6l/mtg)
niskie koszty przeglądów, bardzo dobry dostęp do drążków i łatwość sterowania,
wyciszenie kabiny, bardzo dobra zwrotność wręcz wymarzony pod ładowacz czołowy,
nieliczne awarie głównie rozczelnienia chłodnicy i zerwania linki sprzęgła.
DEUTZ-FAHR – (Agrofarm 410 85KM i Agrofarm 420 99KM) – brak
deklarowanej mocy silnika, niski zapas momentu obrotowego, bardzo dobry uciąg,
dostęp do filtrów i niskie koszty przeglądów, niskie zużycie paliwa ( praca z
ładowaczem ok. 5l/mtg, z prasą 7-8l/mtg,
orka 10l/mtg)bardzo dobra obsługa hydrauliki, świetny udźwig, łatwość
tankowania (nisko umieszczony zbiornik), kabina wyciszona jednak nieco ciasna.
Awarie pompy hydraulicznej podnośnika, wentylatora w kabinie, a głównie
potencjometru od sprzęgła elektrohydraulicznego.
VALTRA – starsze modele sa bezawaryjne i bardzo oszczędne ( z
ładowaczem ok. 4l/mtg, orka 10-12l/mtg) bardzo dobra przekładnia dzięki
zestopniowaniu, dostęp do drążków oraz umiejscowienie dźwigni do obsługi
podnośnika hydraulicznego i wałka odbioru mocy, mocny podnośnik, bardzo dobra
widoczność z kabiny i jej wyciszenie, manewrowość ciągnika średnia, awaryjność:
pękanie przewodów, uszkodzenia lamp poprzez ich nieszczelność, zacinanie
elektrozaworów, usterki klimatyzacji, wszystkie usterki są skutecznie usuwane
przez fiński serwis.
KUBOTA – czołowe miejsce w niezawodności, niskie zużycie paliwa (
orka ok. 8l/mtg ciągnika w wersjo 95KM, pług 3-skibowy, wysoka siła uciągu,
dobry dostęp do filtrów, wysokie koszty przeglądów (ponad 2000,00PLN) źle
położona dźwignia reduktora, zmianę prędkości przeprowadza się z tyłu ciągnika
(ME9000), komfort pracy i wyciszenie oraz niebywała zwrotność!
MASSEY-FERGUSON (5400) –
dynamiczny silnik Perkinsa, niskie zużycie paliwa, ( z ładowaczem 4,5l/mtg,
silnik 90KM, z gruberem ok. 10l/mtg)rozbieżności w kosztach przeglądów i to od
niskich do bardzo wysokich, znakomita przekładnia oraz dostęp do drążków,
płynne przełączanie biegów i ich znakomite zestopniowanie, bardzo dobry układ
hydrauliczny, usterki układu paliwowego oraz problem z czujnikiem sprzęgła
Oparte za ocenach użytkowników
tych ciągników, za Przemysławem Staniszewskim, Poradnik Rolniczy nr 52-53
grudzień 2012r. pozostałych marek nie poddano ocenie z uwagi na małą ilość ankiet.
6 komentarzy:
Czyżby było tak mało użytkowników Ursusa?
ursus to podstawa jak również podnośniki
podnośniki są ważne, ale dla mnie równie istotne są pompy hydrauliczne dlatego unikam DEUTZ-FAHR
W kwestii filtrów hydraulicznych i innych można zajrzeć na stronę WWF Filtry - wwf.com.pl
Według mnie firma Hydrocrane (http://hydrocrane.pl/pl/) ma wiele do zaoferowania. Warto skorzystać z ich usług.
W moim traktorze padła chłodnica i znalezienie nowej trochę czasu mi zabrało. Ale chłodnica do traktoru już zamontowana i mam nadzieję, że następne usterki dopiero w przyszłym roku
Prześlij komentarz